Thursday 13 March 2014

Teaser 6 - Dah Jodoh I Dengan You







Hari ni seawal jam 8 pagi aku dah terpacak kat tepi padang PKNS. Company sewa padang ni  untuk perlawanan bola sepak. 

Aku perli Ben, takkan semua acara dia nak jadi referee. Cukup-cukuplah jadi referee bola tampar dan ping pong hari tu. Dia gelak dan kata dia kena datang tengok-tengok sebab dia AJK. Dia kan orang HR.

Aku yang memang sayangkan diri sendiri ni sebenarnya tak nak ikut Ben hari ni. Tapi dia paksa aku teman dia. Payah teman tapi mesra aku ni. 

Bersungguh-sungguh aku tolak dan nak sambung tidur last-last dia datang tekan loceng pagar. Sengal betullah. 

Terpaksa aku mandi dan bersiap sebab dia kata dia akan tekan loceng tu sampailah aku keluar dan ikut dia. Sanggup tunggu aku mandi dan bersiap tu. Punyalah! 

 “You ni, pergi jelah sorang… angkut I pergi tengok perlawanan bola sepak tu buat apa? I bukan minat tengok bola tau tak?” aku komplen kat dia sebaik kami berada dalam kereta.

Ala, kejap je kat sana nanti. Habis urusan I kita pergilah mana-mana…” Dia tahu aku marah tu. Degil sangat, orang kata tak nak ikut paksa jugak. Grrr

“Kalau you tak ada tak lengkap hari-hari yang I lalui…” dia cakap sambil sengih pandang aku sekilas.

“Banyaklah!” aku cebik je dengar kenyataan dia tu. Reaksi dia? Gelak kuat-kuat dengar aku cakap macam tu. Benci tau!

**********

Perlawanan pertama antara Production 1 dengan production 2 bermula seawal jam 8:30 pagi. Kali ni depa ambil referee dan penjaga garisan dari luar. 

Nak bagi adil dan saksama kut. Tak boleh main-main. Penyokong fanatik bola sepak sanggup jebergocoh’ kalau tak puas hati dengan keputusan perlawanan.

Sementara aku duduk dengan penyolong-penyokong lain aku dah hilang kelibat Ben. Dia memang ada benda nak kena uruskan kat sini. Tapi nak jugak suruh aku jadi sidekick dia. 

Sempatlah separuh masa pertama perlawanan tu tamat aku masih sendirian kat tempat duduk ni. Tak faham akulah kenapa dia orang ni taasub sangat kejar bola nan sebiji tu. 

 Hai… sorang ke?” dia tegur aku yang tengah main games kat handphone.  

“Taklah, berdua… boyfriend I pergi beli makanan sebab dia tahu I lapar.” Aku jawab kat dia yang ambil tempat duduk sebelah aku.

Naughty!” dia tarik topi kat atas kepala aku. Topi milik dia jugak. Tak sangka aku dia ada banyak koleksi topi kat dalam kereta dia. 

Aku sambar topi Air Asia ni tadi sebab aku pakai t-shirt lengan panjang warna merah. Memang matching sangat warna topi dan baju aku ni. Berseri kut aku pakai warna merah. Muahaha… perasan tahap gaban.

“Lapar ke?” dia tanya setelah beberapa minit tengok perlawanan separuh masa ke 2. Entah pukul berapalah nak habis perlawanan hari ni. Banyak team lagi nak main ni. Muntah bola aku kalau dia nak berada di sini sampai habis semua perlawanan.

“Dah kenyang dah…” aku jawab. Mestilah lapar… apa punya soalan daaa

“Kenyang?” dia buat muka hairan kat aku. 

Haah… kenyang makan angin!” aku buka mulut sikit dan buat-buat masukkan angin dalam mulut dan kunyah.

Alapity you. Let’s go and have breakfast.” Dia bangun. Aku pun bangun. Yeayyy



3 comments:

  1. Yeay ! Another n3 !!! Sayangggghh Cik Writer !
    Tapi...teman tp mesra ni bila nak make it ofdicial eh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typo la plak...oficial

      Delete
    2. Cik Fara... sayang dia juga.... tunggu sikit lagi Ben-Yana akan declare la... tapiii.... setiap perhubungan pasti ada turun naiknya kan... ada je halangan dan rintangannya kan... doakan yang terbaik untuk Ben-Yana ya... thanks...

      Delete