Wednesday 19 February 2014

Teaser 3 - Dah Jodoh I Dengan You





Lepas makan kami menikmati keindahan pemandangan malam kat kerusi batu depan sikit dari pergola tempat kami makan tadi. 

Naz mengemas dan aku teman Ben berbual sambil memerhati langit di sini. Oh ya…! Sambil minum kopi o.


“Sedap, pandai you buat air kopi.” Ben letak mug atas meja batu lepas menyisip air kopi yang aku bancuhkan tadi.


“Kopi uncang jelah, siapa pun boleh buat.” Aku jawab sambil sengih, semua benda aku buat dia nak puji. 

Masa makan tadi lagilah, sekapal puji-pujian dia. Naik loya Naz mendengar Ben puji-puji aku tu yang dia tak nak join minum kat sini.


“I cakap benda betul… hrmmm… bahagianya kalau I dapat menikmati saat-saat macam ni selalu. Kalaulah I ada wife macam you… tentu I orang yang paling bahagia dalam dunia ni.” Dia cakap sambil hembus nafas panjang.


‘Kenapa dia nak ada wife macam aku? Ambik jelah aku jadi wife dia, kan senang?’ Ishk, apa aku merepek ni? Pang! Aku tampar pipi dengan tangan kiri. Merepek tahap gaban.


What’s wrong Yana?” Ben bulatkan mata pandang aku. 

Dia terperanjat dengar bunyi kuat hasil tamparan tangan aku ke atas pipi sendiri ni kut. Aku pun terperanjat sebenarnya, aku nak tampar-tampar manja je tadi, sekali pedih je rasa pipi aku ni. Kurang asam punya tangan!


Err, nyamuk…” aku terpaksa tipu. Nanti dia kata aku gila pulak sebab tampar pipi sendiri.


“Dah merah pipi you… kurang ajar punya nyamuk!” Aku gelak dengar Ben cakap macam tu. Poyo gila.


“I sayang you Yana, I tak nak seekor nyamuk pun gigit you…”


Yelah…” aku jawab sambil cebik.


“Keluar jom!” tiba-tiba je dia ajak aku keluar. Aku jeling dia sedas, sebagai balasan dia angkat-angkat kening kat aku.


“Keluar bertiga dengan Naz boleh?” esok nak pergi kerja dia nak ajak aku merayap ke mana malam ni?


Ala… I nak keluar dengan you je…” dia tunjuk muka kecewa.


“Esok nak kerja… rehatlah. Tak penat ek?” Aku dah rasa penat ni, bersilat kat dapur petang tadi.


“Kan I dah kata… pandang muka you semua penat dan masalah I hilang!” Dia angkat mug dan sisip air kat dalam tu.


“Ambillah gambar I…”


“Dah banyak gambar you kat dinding bilik I. Saiz poster pun ada… macam-macam gaya..” dia cakap sambil minum lagi air kopi tu.


“Apa you cakap?” Terbeliak mata aku dengar apa yang keluar daripada mulut dia. Betul ke dia tampal gambar-gambar aku kat dinding bilik dia? Oh, no!


“Tak percaya ke? Jom pergi tengok…” dia senyum simpul pandang aku.


“Gila!” sepatah perkataan tu terkeluar daripada mulut aku. Ben bantai gelak dengar aku cakap macam tu. Dia ni pandai jugak buat aku rasa seriau.


13 comments:

  1. cahaya angin : syg abang ben kat yana,sanggup marah nyamuk tuh...kekekeke... (Y)

    ReplyDelete
  2. Amboi ben.. Klu yana hidang nasi puteh dgn telur goreng pun sedap tahap hotel 5 bintang ye dak?? Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, asalkan Yana yang menyediakannya... semua benda jadi sedap :)

      Delete
  3. Haila...bila la dpt golek2 ngan depa berdua ni versi novel...x sabar ku menanti

    ReplyDelete
  4. Haila...bila la dpt golek2 ngan depa berdua ni versi novel...x sabar ku menanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya-Allah, harap2 tak lama lagi dapatlah kita golek sama2 ya Cik Fara...

      Delete
  5. Ben! Kasi karete skali kt nyamuk tu ~ Hahaha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... dengan nyamuk pun Ben nak marah.... Thanks Miss Nuradlina, sudi baca dan komen...

      Delete
  6. Replies
    1. Thanks sudi baca dan komen Miss Aslina...

      Delete
  7. wah, Ben sangat caring kat Yana, jeles i tau..ufufu <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa je yang melibatkan Yana pasti Ben akan ambil berat...hehe

      Delete