Sunday 9 February 2014

Teaser 1 - Dah Jodoh I Dengan You



Assalamualaikum dan Selamat Tengah Hari 


Saya Bagi Teaser 'Dah Jodoh I Dengan You' Sikit Ya. Supaya Kawan-kawan Semua Tak Lupakan Ben-Yana 




Tak sampai 15 minit masuk kerja Ben call aku. Dia suruh aku datang tempat dia. Aku tanya kenapa d
ia tak nak cakap.

Masa aku turun aku tengok Ben tengah khusyuk dan tawaduk tengok laptop dia. Kalau mata dia ada pancaran laser lama dah berlubang laptop tu.

“Hai… say…. Yana, come here!” Dia nak kata sayanglah tu. Nasib baik tak terlepas.

Meja dia kat belakang sekali sebelah kiri. Depan-depan tu semua para-para eksekutif, pegawai dan kerani.

“Duduk sini.” Dia bangun dan suruh aku ambil tempat dia. Aku duduk dan tengok skrin laptop dia.

Dia berdiri sebelah aku. Sebelah tangan cekak pinggang dan tangan sebelah lagi pegang belakang kerusi yang aku duduk.

Kat depan mata ada skrin HRIS sistem (Human Resources Integrated System) – Training Module. Ada column untuk username dan password. Aku masukkan username dan password aku. Skrin tu terbuka.

“Apa masalahnya?” Aku tanya dia.

“Password I expired.” Dia bisik kat telinga aku. Ciss betullah dia ni. Kalau dah tahu password expired applylah untuk tukar yang baharu.

“Bila last guna?” Aku tanya dia yang masih setia berdiri kat sebelah aku.

“Lama dah, lebih sebulan.” Huh! Inilah manager. Rugi je bagi dia orang access system, bukannya nak buka hari-hari.

Mentang-mentanglah semua staf yang buat. Sempat aku kutuk dia dalam hati. Tiba-tiba dia buka program Microsoft Word. Dia taip kat situ.

+ Sebenarnya I rindu nak tengok you.

Oooo… sebab tulah suruh aku turun? Report kat Tuan Haji Hafizi kang baru tahu. Menyalahgunakan kuasa ni.

- I report kat tuan haji ya?

+ Reportlah kalau you tak sayang I

- Takde kena mengena. You menyalahgunakan kuasa!

+ Mana ada. Memang I ada masalah nak access system tu apa?

Masa dia taip tu tiba-tiba je dia tundukkan kepala dia. Rapat dengan muka aku dah. Nasib baik lepas tu dia berdiri tegak balik dan aku pun pandang depan.

Aku nampak Ikmal tengah berdiri kat ruang depan HR sambil bercakap sesuatu dengan tuan haji. Ben sambung menaip dan menunduk macam tadi. Dahlah dia pegang kuat kerusi yang aku duduk ni. Memang tak boleh aku nak gerakkan kerusi ni ke tepi.

Aku sengetkan kepala ajelah. Jauh sikit daripada dia. Amboi… boleh dia taip guna sebelah tangan je. Terer… terer…

+ You suka dia ke?

- Siapa?

+ Tu, handsome man yang tengah berbual dengan tuan haji. Tapi mata curi-curi pandang sini.

Aku tergelak tengok dia menaip sambil terkial-kial. Punyalah.

- I tak suka dia tapi I rasa dia suka I….

Heheh saja aku nak bakar dia. Dia berdiri dan pusingkan kerusi aku menghadap dia. Dia letakkan kedua-dua tangan dia kat arm rest. Aku bulatkan mata. Dia lupa ke ni kat ofis?
Kemudian dia pusingkan aku pandang depan balik. Dia menaip lagi.

+ Jangan pernah suka orang lain. You kena suka I je… I sorang je... got it?




15 comments:

  1. Walaupon pendek ..Jadik la Ain....bt hilang rindu....rindu giler tau...
    ~kak zeti~

    ReplyDelete
  2. Thanks Kak Zeti... selalu menyokong Ben-Yana... Luv u kak.

    ReplyDelete
  3. jdt : <------- pembaca setia karya ain nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhh... jdt tu... jauh... thanks ya... pembaca setia

      Delete
    2. Jdt : no teng2,u noe this word kann...kekekeke

      Delete
  4. oh maiii.. ben ni nakal betul la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Sharifah Muda... Ben memang suka menyakat Yana...

      Delete
  5. got it ben.... always sayang u...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... Kak Rina, Yana tak faham2 juga akak jelah ganti tempat dia :)

      Delete
  6. thanks ain...terubat rindu dengan ben & yana...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kembali sebab sudi baca Cik Norazlen Alynn :)

      Delete
  7. Wah ! Klu I jd Yana...I yg g pinang Ben lps dgr dia bt statement macho giler tu ♡♡♡♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melompatlah Ben kalau Yana sudi nak gi pinang dia...kekekeke

      Delete
    2. Thanks sudi baca Cik Asyakira Mdzain... :)

      Delete